Pomalu se nám blíží zápisy do prvních tříd našich základních škol. V Líšni máme čtyři základní školy, které se na zápisy poctivě připravují. Každá škola je jiná a kromě toho, že všechny poskytují dětem kvalitní vzdělání (vycházím z výsledků u přijímacích řízení na SŠ, kde se všechny školy umisťují nad národním průměrem), tak každá škola nabízí něco navíc. To něco, podle čeho se většinou jako rodiče rozhodujete.
Dnes bych si dovolila více zaměřit na první stupeň ZŠ Holzova, který sídlí v historické budově na ulici Pohankova. V loňském roce jsem se snažila o to, abychom našli cestu, jak celou budovu kompletně zrekonstruovat. Bohužel náklady na rekonstrukci jsou velmi vysoké a ani jednání na magistrátě nepřinesla prozatím plán, kde peníze najít. Kompletní rekonstrukce tedy v dohledné době nebude a budeme tak s rekonstrukcí postupovat jen po malých krocích.
Chtěla bych ale ujistit rodiče prvňáčků, že i když není budova zatím rekonstruovaná, tak nabízí spoustu jiných a výjimečných možností pro jejich děti. Díky odděleným budovám prvního a druhého stupně může škola klást větší důraz na rodinnou atmosféru a individuální přístup ke každému žákovi. S omezeným počtem žáků ve třídách mají učitelé možnost věnovat se každému dítěti naplno a přizpůsobit výuku jeho potřebám a podpořit ho ve všech oblastech jeho vývoje.
I když budova neprochází kompletní rekonstrukcí, prochází postupnou proměnou, která zahrnuje modernizaci prostor i zlepšení vybavení. Děti se zde setkávají s moderními technologiemi, které jsou nedílnou součástí dnešního světa. Tablety, robotické pomůcky, interaktivní tabule a další inovativní nástroje jsou běžnou součástí výuky, která dětem nejen zpříjemňuje učení, ale také je motivuje k objevování nových věcí a rozvoji jejich technických dovedností. V téměř každé třídě se nachází knihovna, která dětem pomáhá v rozvoji čtenářských návyků a vede je od útlého věku k lásce ke knihám.
Součástí školy je venkovní zahrada, kde děti mohou trávit čas nejen odpoledne s družinou, ale i při výuce. Zahrada je prostředí, které vybízí děti k různým aktivitám, jako je pozorování rostlin a živočichů, sběr přírodnin, zábavné experimenty, ale i ke čtení a relaxaci. Učení v přírodě má pro děti nejen pozitivní vliv na zdraví, ale také rozvíjí jejich kreativitu a zlepšuje pozornost a soustředění.
A jak to obecně chodí s vybíráním základní školy? Všechny děti mají svoji spádovou školu (dle ulic trvalého bydliště) a tato škola má kapacitu spádového žáka přijmout. Pokud rodiče chtějí pro své dítě jinou školu, tak pak už záleží na tom, zda má daná nespádová škola volná místa.
Přeji všem našim předškolákům a jejich rodičům, aby si našli tu „jejich“ školu a byli v ní spokojení.
Mgr. Alena Stejskalová