Vyhrazená parkovací stání pro firmy a občany
3. Pojmenování (název) životní situace |
---|
Vyhrazená parkovací stání pro firmy a občany |
4. Základní informace k životní situaci |
O vyhrazené parkovací stání v blízkosti sídla firmy nebo trvalého bydliště si může požádat firma nebo občan. Povolení k užívání parkovacího místa se vydává na dobu 1 roku. |
5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.) |
Majitel firmy, jednatel. |
6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace |
Podmínkou je podání žádosti (vzor žádosti na Internetu na informačních stránkách ÚMČ Brno-Líšeň). |
7. Jakým způsobem zahájit řešení životní situace |
Řízení je zahájeno na základě podané žádosti. Datem odevzdání žádosti je současně datem zahájení řízení. |
8. Na které instituci životní situaci řešit |
Na místních komunikacích - ÚMČ Brno-Líšeň, Útvar tajemníka, referát pozemních komunikací, Jírova 2, Brno (silniční správní úřad). Magistrát města Brna, Odbor dopravy, Kounicova 67 - řeší vyhrazená parkovací místa na komunikacích II., III. třídy a na místních komunikacích patřících do základního komunikačního systému(zjednodušeně tzv. komunikace s MHD). |
9. Kde, s kým a kdy životní situaci řešit |
Zvláštní užívání komunikace lze vyřídit: Úřední hodiny: viz. úřad - povinné informace |
10. Jaké doklady je nutné mít s sebou |
a) pro firmu:
b) pro občana:
|
11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici |
Formuláře používané při řešení životní situace lze získat přímo na ÚMČ Brno-Líšeň, Útvaru tajemníka, referátu pozemních komunikací, Jírova 2, Brno nebo jsou k dispozici v elektronické formě na stránkách ÚMČ Brno-Líšeň. |
12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit |
Správní poplatek
dle zákona č.634/2004 Sb. o správních poplatcích. Správní poplatek lze uhradit bankovním převodem, v hotovosti na pokladně, nebo platební kartou na pokladně Úřadu městské části Brno-Líšeň. |
13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení |
Rozhodnutí se vydává do 30 dnů od zahájení řízení, nejdéle do 60 dnů od zahájení řízení. |
14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace |
Správce komunikace – Brněnské komunikace a.s. |
16. Elektronická služba, kterou lze využít |
Žádost o vyhrazené parkovací místo nelze vyřídit elektronickou poštou. |
17. Podle kterého právního předpisu se postupuje |
Zákon č. 13/1997 Sb., o pozemních komunikacích, ve znění pozdějších předpisů. |
18. Jaké jsou související předpisy |
Zákon č. 500/2004 Sb., o správním řízení. |
19. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují |
V případě vydání rozhodnutí ÚMČ Brno-Líšeň, Útvarem tajemníka, referátem pozemních komunikací je opravným prostředkem odvolání, které lze podat do 15 dnů ode dne jeho doručení na ÚMČ Brno-Líšeň, Útvar tajemníka o něm Magistrát města Brna, Odbor dopravy, Kounicova 67, Brno. |
20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností |
Rozhodnutí o zvláštním užívání komunikace na vyhrazené parkovací místo lze z důvodu nesplnění jeho podmínek či z obecného zájmu odejmout v souladu s ustanovením § 25 odst. 3 zákona č.13/1997 SB., ve znění pozdějších předpisů. |
22. Další informace |
25. Za správnost popisu odpovídá útvar |
ÚMČ Brno-Líšeň, Útvar tajemníka, referát pozemních komunikací. |
26. Kontaktní osoba |
Pan Ivan Kůs, II. podlaží, dveře č. 301, tel.: 544 424 878. |
27. Popis je zpracován podle právního stavu ke dni |
16. 3. 2021 |
29. Datum konce platnosti popisu |
Bez omezení. |
Zašlete nám dotaz k této stránce nebo informace pro její doplnění: