Ustanovení zvláštního příjemce důchodu
3. Pojmenování (název) životní situace |
---|
Ustanovení zvláštního příjemce důchodu |
4. Základní informace k životní situaci |
Obecní úřad ustanoví zvláštního příjemce s jeho souhlasem v případech, kdy by se výplatou dávky dosavadnímu příjemci zřejmě nedosáhlo účelu, kterému má dávka sloužit, nebo kdyby tím byly poškozovány zájmy osob, které je důchodce povinen vyživovat, anebo nemůže-li oprávněný, popřípadě jeho zákonný zástupce, výplatu přijímat. Souhlas oprávněného, popřípadě jeho zákonného zástupce, s ustanovením zvláštního příjemce se vyžaduje jen v případě, že oprávněný, popřípadě jeho zákonný zástupce, nemůže výplatu přijímat; to neplatí, pokud oprávněný, popřípadě jeho zákonný zástupce, vzhledem ke svému zdravotnímu stavu nemůže podat vyjádření k ustanovení zvláštního příjemce. |
5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.) |
Žádost o ustanovení zvláštního příjemce podává oprávněný. Nemůže – li ze zdravotních důvodů žádost podat může žádost uplatnit osoba, která žádá být zvláštním příjemcem důchodu oprávněného. |
6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace |
Žadatel/oprávnění příjemce důchodu předloží žádost. Žadatel předloží ověřený písemný souhlas oprávněného – doloží se v případě, že se oprávněný může vzhledem ke svému zdravotnímu stavu k ustanovení zvláštního příjemce vyjádřit. |
7. Jakým způsobem zahájit řešení životní situace |
Podáním písemné žádosti na ÚMČ Brno-Líšeň, Jírova 2 , odbor sociálních věcí. Žádost musí obsahovat jméno, příjmení, datum narození a adresu žadatele a oprávněného příjemce důchodu. |
8. Na které instituci životní situaci řešit |
Úřad městské části města Brna, Brno-Líšeň, Jírova 2, 628 00 Brno. |
9. Kde, s kým a kdy životní situaci řešit |
ÚMČ Brno-Líšeň, Jírova 2, sociální odbor, paní Petra Můčková , přízemí č.dveří 105. |
10. Jaké doklady je nutné mít s sebou |
Občanský průkaz žadatele/oprávněného příjemce důchodu, poslední důchodový výměr oprávněného, vyjádření ošetřujícího lékaře, ověřený písemný souhlas oprávněného v případě, že se oprávněný může vzhledem ke svému zdravotnímu stavu k ustanovení zvláštního příjemce vyjádřit. |
11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici |
Vyplněná žádost a vyjádření ošetřujícího lékaře. Žádost je k dispozici na sociálním odboru ÚMČ Brno-Líšeň. |
12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit |
Bez poplatku. |
13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení |
Bezodkladně do 30 dnů, ve zvláště složitých případech do 60 dnů od přijetí žádosti. |
14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace |
Nejsou. |
16. Elektronická služba, kterou lze využít |
17. Podle kterého právního předpisu se postupuje |
Zákon č. 100/1988 o sociálním zabezpečení, |
18. Jaké jsou související předpisy |
zákon č. 155/1995 Sb. o důchodovém pojištění, ve znění pozdějších předpisů |
19. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují |
Proti rozhodnutí lze podat odvolání do 15 dnů od jeho doručení, a to k Odboru sociální péče Magistrátu města Brna, Koliště 19, 601 67 Brno, prostřednictvím ÚMČ města Brna, Brno-Líšeň, Jírova 2, 628 00 Brno. |
20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností |
Žádné |
22. Další informace |
Obecní úřad rozhodnutí o ustanovení zvláštního příjemce zruší, pokud |
23. Informace o popisovaném postupu (o řešení životní sitauce) je možné získat také z jiných zdrojů nebo v jiné formě |
25. Za správnost popisu odpovídá útvar |
ÚMČ města Brno, Brno-Líšeň, sociální odbor, vedoucí sociálního odboru Ing. Ivona Dvořáková |
26. Kontaktní osoba |
Paní Petra Můčková tel. 544 424 832, Jírova 2 , přízemí dveře č. 105 |
27. Popis je zpracován podle právního stavu ke dni |
16.3.2021 |
29. Datum konce platnosti popisu |
Bez omezení |
Zašlete nám dotaz k této stránce nebo informace pro její doplnění: