Stížnosti
3. Pojmenování (název) životní situace |
---|
Stížnosti |
4. Základní informace k životní situaci |
Stížnost je podání, jež vyjadřuje určitý projev nespokojenosti s něčím nebo s někým a týká se zejména osobních zájmů osoby, která je učinila. Za stížnost se nepovažují návrhy na zahájení řízení, odvolání, námitky proti jednotlivým úkonům a opatřením spojeným s výkonem rozhodnutí podle zvláštních předpisů. Stížnost podaná ve prospěch jiného je oznámením, stížnost sledující širší společenský prospěch je podnětem. |
5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.) |
Fyzická osoba, která dosáhla 18 let, právnická osoba. |
6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace |
Stížnost nemá předepsanou formu a náležitosti, musí však být patrné kdo ji činí, které věci se týká, případně co se navrhuje. K podání stížnosti lze využít pomocný formulář, který lze najít na www.brno-lisen.cz |
7. Jakým způsobem zahájit řešení životní situace |
Stížnosti se podávají písemně (v individuálních případech zaměstnanec sepíše záznam na stanovený tiskopis), stížnosti je možné zaslat poštou, doručit osobně, popř. jiným způsobem (telefon, fax, e-mail). |
8. Na které instituci životní situaci řešit |
Úřad městské části Brno-Líšeň, Jírova 2, 628 00 Brno |
9. Kde, s kým a kdy životní situaci řešit |
Všechny útvary ÚMČ Brno-Líšeň dle věcné příslušnosti, obecně Útvar tajemníka ÚMČ Brno-Líšeň, 2. patro, sekretariát, telefon 544 424 841. |
10. Jaké doklady je nutné mít s sebou |
Nejsou požadovány, dle vlastního uvážení je žadatel přiloží ke stížnosti. |
11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici |
Formulář ani forma stížnosti není stanovena, ale lze stáhnout pomocný formulář z www.brno-lisen.cz. |
12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit |
Správní poplatky nejsou stanoveny. |
13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení |
Do 10 dnů stížnost jednoduchá. |
14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace |
Dle předmětu stížnosti mohou být dotčeny odbory ÚMČ Brno-Líšeň, případně další subjekty veřejné správy. |
15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány |
Žádné. |
16. Elektronická služba, kterou lze využít |
Lze využít jednotlivé e-mailové adresy ÚMČ, nebo adresu sekretariátu ÚMČ: horakova@brno-lisen.cz |
17. Podle kterého právního předpisu se postupuje |
Zákon č. 128/2000 Sb., o obcích (obecní zřízení), ust. § 16 odst. 2 písm. g), odst. 3, ust. § 17. Zákon č. 500/2004 Sb., správní řád, ust. § 175. Zákon č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ust. § 16a. |
18. Jaké jsou související předpisy |
Listina základních práv a svobod, uvozená Ústavním zákonem č. 23/1991 Sb.; zákon č. 110/2019 Sb., o ochraně osobních údajů; Statut města Brna; Organizační řád ÚMČ Brno-Líšeň; Pravidla pro přijímání a vyřizování petic a stížností MČ Brno-Líšeň. |
19. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují |
Opravné prostředky nelze uplatnit, pouze lze podat opakovanou stížnost, pokud obsahuje nové skutečnosti. U stížností dle § 175 správního řádu lze požádat nadřízený správní orgán o přešetření způsobu vyřízení stížnosti. |
20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností |
Nejsou. |
21. Nejčastější dotazy |
Nelze zobecnit. |
22. Další informace |
Na portálu státní správy České republiky : |
23. Informace o popisovaném postupu (o řešení životní sitauce) je možné získat také z jiných zdrojů nebo v jiné formě |
24. Související životní situace a návody, jak je řešit |
Petice. Pravidla pro přijímání a vyřizování petic a stížností MČ Brno-Líšeň. |
25. Za správnost popisu odpovídá útvar |
Útvar tajemníka Úřadu městské části Brno-Líšeň, Jírova 2, 628 00 Brno |
26. Kontaktní osoba |
Eva Horáková |
27. Popis je zpracován podle právního stavu ke dni |
22. 8. 2007 |
29. Datum konce platnosti popisu |
Bez omezení |
30. Případná upřesnění a poznámky k řešení životní situace |
Jednotný postup pro přijímání, projednávání a vyřizování stížností je upraven pro jednotlivé odbory Úřadu městské části Brno-Líšeň interním normativním aktem: Pravidla pro přijímání a vyřizování petic a stížností MČ Brno-Líšeň. |
Zašlete nám dotaz k této stránce nebo informace pro její doplnění: