Odbor rozpočtu a financí (ORF)

Zpátky

Stehlík Libor, Ing. - vedoucí odboru, dveře č. 401, tel.:  +420 544 424 850

Pracovníci :

  • Hakl Dalibor - správce rozpočtu, dveře č. 104, tel.: +420 544 424 854
  • Kolečkářová Iveta - mzdová účetní, personalistka,  dveře č. 302, tel.:  +420 544 424 843
  • Kratochvílová Jarmila - hlavní účetní, dveře č. 401, tel.: +420 544 424 851
  • Blümelová Jana – pokladní, dveře č. 202, tel.: +420 544 424 852
  • Markovičová Jitka Bc. - referent ekonomických záležitostí, dveře č. 203, tel.: +420 544 424 856
  • Vlčková Jarmila – referent poplatku ze psů, dveře č. 203, tel.:+420 544 424 853"> +420 544 424 853
  • Ing. Kopáčková Mirka – účetní, personalistika, platová účetní, dveře č. 5 SB, tel.: +420 517 070 067

V čele odboru stojí jeho vedoucí, jmenovaný RMČ. Vedoucí odboru samostatně řídí činnost svého odboru a za jeho činnost komplexně zodpovídá.

Pracovníci odboru, kteří v souladu se svou pracovní náplní vedou daňové  řízení, jsou v tomto řízení oprávněnými úředními osobami ve smyslu daňového řádu, a to bez dalšího jmenovitého pověření vedoucího odboru

Poslání:
Posláním odboru je zabezpečovat dlouhodobou prosperitu MČ, stanovenou ZMČ a RMČ, uplatňováním finančních nástrojů a pravidel pro řízení vnitřní ekonomiky a hodnotit ekonomické a finanční důsledky rozvojových záměrů.

Vybrané působnosti:

  • zajištění potřebné likvidity ÚMČ ke splnění finančních závazků
  • zajištění zpracování rozpočtového výhledu, návrhu rozpočtu a rozpočtových opatření  podle pokynů samosprávy
  • zajištění zpracování čtvrtletních přehledů hospodaření a závěrečného účtu MČ za uplynulý rok
  • zajištění dodržování schváleného nebo upraveného rozpočtu MČ v daném roce
  • hospodaření se svěřenými finančními prostředky se zaměřením na hospodárnost, efektivnost a účelnost jejich užití
  • zajištění dodržování zákonů, vyhlášek a nařízení v platném znění pro finanční hospodaření
  • zajištění agendy:
    • účetnictví MČ
    • evidence psů a správa poplatků ze psů
    • správa příjmů za pronájem pozemků a nebytových prostor
    • správa poplatku ze vstupného
    • vidimace a legalizace podpisů
    • personální a mzdové včetně zajištění odměn uvolněným a neuvolněným členům zastupitelstva a odměn dle dohod o provedení práce
    • cestovních náhrad
    • sociálního fondu
  • v oblasti krizového řízení v přenesené působnosti:
    a) za účelem zajištění připravenosti městské části na řešení krizových situací:

    - organizuje přípravu městské části na krizové situace,
    - poskytuje Magistrátu města Brna podklady a informace potřebné ke zpracování Krizového plánu města Brna,
    - vede evidenci údajů o přechodných změnách pobytu osob, pro kterou shromažďuje údaje, a předává údaje v ní vedené Magistrátu města Brna,
    - vede evidenci údajů o přechodných změnách pobytu osob za stavu nebezpečí, pro kterou shromažďuje údaje, a předává údaje v ní vedené Magistrátu města Brna,
    - podílí se na zajištění veřejného pořádku,
    - plní úkoly stanovené Krizovým plánem města Brna při přípravě na krizové situace a jejich řešení

    b) seznamuje právnické a fyzické osoby způsobem v místě obvyklým s charakterem možného ohrožení městské části, s připravenými krizovými opatřeními a se způsobem jejich provedení
     
  • vyjadřování se k materiálům před projednáním v RMČ a ZMČ, které mají požadavky na finanční krytí
  • zabezpečení výkonu předběžné a průběžné veřejnosprávní kontroly u příspěvkových organizací zřízených MČ a podílení se na předběžných a průběžných veřejnosprávních kontrolách u žadatelů o veřejnou finanční podporu a příjemců veřejné finanční podpory
  • zabezpečení výkonu řídící kontroly – předběžné, průběžné a následné dle příkazu starosty a pověření
  • zabezpečení oznámení příspěvkovým organizacím schválení výše hospodářského výsledku za uplynulý rok a jeho rozdělení do fondů zastupitelstvem MČ a zajištění činností souvisejících s PO v oblasti finančního hospodaření
  • zajištění cenové kontroly

 

Související články

Agenda Centrálního stavebního úřadu 24. 6. 2024 Úřad Odbory ÚMČ Odbory ÚMČ
Odbor správy budov 28. 1. 2019 Odbory ÚMČ
Majetkoprávní odbor 28. 4. 2014 Odbory ÚMČ
Útvar tajemníka 8. 2. 2012 Odbory ÚMČ
Organizační odbor 1. 2. 2011 Odbory ÚMČ
Poslední úprava: 19. 1. 2022. Za správnost obsahu odpovídá Libuše Axmannová.
Kontakt: Libuše Axmannová, , tel.: 544424825

Zašlete nám dotaz k této stránce nebo informace pro její doplnění:
Položky označené* jsou povinné.
Více o zpracování osobních údajů