Stehlík Libor, Ing. - vedoucí odboru, dveře č. 401, tel.: +420 544 424 850
Pracovníci :
- Hakl Dalibor - správce rozpočtu, dveře č. 104, tel.: +420 544 424 854
- Kolečkářová Iveta - mzdová účetní, personalistka, dveře č. 302, tel.: +420 544 424 843
- Kratochvílová Jarmila - hlavní účetní, dveře č. 401, tel.: +420 544 424 851
- Blümelová Jana – pokladní, dveře č. 202, tel.: +420 544 424 852
- Markovičová Jitka Bc. - referent ekonomických záležitostí, dveře č. 203, tel.: +420 544 424 856
- Vlčková Jarmila – referent poplatku ze psů, dveře č. 203, tel.:+420 544 424 853"> +420 544 424 853
- Ing. Kopáčková Mirka – účetní, personalistika, platová účetní, dveře č. 5 SB, tel.: +420 517 070 067
V čele odboru stojí jeho vedoucí, jmenovaný RMČ. Vedoucí odboru samostatně řídí činnost svého odboru a za jeho činnost komplexně zodpovídá.
Pracovníci odboru, kteří v souladu se svou pracovní náplní vedou daňové řízení, jsou v tomto řízení oprávněnými úředními osobami ve smyslu daňového řádu, a to bez dalšího jmenovitého pověření vedoucího odboru
Poslání:
Posláním odboru je zabezpečovat dlouhodobou prosperitu MČ, stanovenou ZMČ a RMČ, uplatňováním finančních nástrojů a pravidel pro řízení vnitřní ekonomiky a hodnotit ekonomické a finanční důsledky rozvojových záměrů.
Vybrané působnosti:
- zajištění potřebné likvidity ÚMČ ke splnění finančních závazků
- zajištění zpracování rozpočtového výhledu, návrhu rozpočtu a rozpočtových opatření podle pokynů samosprávy
- zajištění zpracování čtvrtletních přehledů hospodaření a závěrečného účtu MČ za uplynulý rok
- zajištění dodržování schváleného nebo upraveného rozpočtu MČ v daném roce
- hospodaření se svěřenými finančními prostředky se zaměřením na hospodárnost, efektivnost a účelnost jejich užití
- zajištění dodržování zákonů, vyhlášek a nařízení v platném znění pro finanční hospodaření
- zajištění agendy:
- účetnictví MČ
- evidence psů a správa poplatků ze psů
- správa příjmů za pronájem pozemků a nebytových prostor
- správa poplatku ze vstupného
- vidimace a legalizace podpisů
- personální a mzdové včetně zajištění odměn uvolněným a neuvolněným členům zastupitelstva a odměn dle dohod o provedení práce
- cestovních náhrad
- sociálního fondu
- v oblasti krizového řízení v přenesené působnosti:
a) za účelem zajištění připravenosti městské části na řešení krizových situací:- organizuje přípravu městské části na krizové situace,
b) seznamuje právnické a fyzické osoby způsobem v místě obvyklým s charakterem možného ohrožení městské části, s připravenými krizovými opatřeními a se způsobem jejich provedení
- poskytuje Magistrátu města Brna podklady a informace potřebné ke zpracování Krizového plánu města Brna,
- vede evidenci údajů o přechodných změnách pobytu osob, pro kterou shromažďuje údaje, a předává údaje v ní vedené Magistrátu města Brna,
- vede evidenci údajů o přechodných změnách pobytu osob za stavu nebezpečí, pro kterou shromažďuje údaje, a předává údaje v ní vedené Magistrátu města Brna,
- podílí se na zajištění veřejného pořádku,
- plní úkoly stanovené Krizovým plánem města Brna při přípravě na krizové situace a jejich řešení
- vyjadřování se k materiálům před projednáním v RMČ a ZMČ, které mají požadavky na finanční krytí
- zabezpečení výkonu předběžné a průběžné veřejnosprávní kontroly u příspěvkových organizací zřízených MČ a podílení se na předběžných a průběžných veřejnosprávních kontrolách u žadatelů o veřejnou finanční podporu a příjemců veřejné finanční podpory
- zabezpečení výkonu řídící kontroly – předběžné, průběžné a následné dle příkazu starosty a pověření
- zabezpečení oznámení příspěvkovým organizacím schválení výše hospodářského výsledku za uplynulý rok a jeho rozdělení do fondů zastupitelstvem MČ a zajištění činností souvisejících s PO v oblasti finančního hospodaření
- zajištění cenové kontroly