Trvalým strategickým úkolem pro vedení města (velkou radnici) by měla být nejen proklamovaná, ale skutečná preference hromadné dopravy před individuální. Tato preference může být uskutečňována pouze stálým zkvalitňováním služeb Dopravního podniku města Brna.
Jednou linií této cesty je rozšiřování (či spíše dokončení) dopravní infrastruktury do potřebných lokalit.
U nás v Líšni je to zejména protažení trolejbusové trati ze stávající „provizorní“ konečné Novolíšeňská na Jírovou. Projekt a vše ostatní je připraveno. Realizace bude tak už jen politickým rozhodnutím. Pokyn však musí vyjít z vedení města. Status města Brna zde (nejen zde) ponechává výhradní kompetence velké radnici. Úřad městské části může pouze zaslat stanovisko, požadavek…Současné vedení líšeňské radnice tak činí systematicky již druhé volební období.
Rozhodující slovo má ale zastupitelstvo města Brna. Stejně jako v případě trasování linek městské dopravy, intervalů spojů apod. Také zastávky městské dopravy jsou v majetku a správě města (tramvajové přímo DPMB). Městská část tak nemá v kompetenci ani zimní údržbu těchto míst.
Všechny stížnosti, připomínky a náměty týkající se veřejné dopravy je proto nutné směřovat přímo na Dopravní podnik nebo vedení města.
Často se ve své funkci předsedy Krajské rady zdravotně postižených setkávám se stížnostmi a dotazy na přístupnost a bezbariérovost jednotlivých zastávek. Ano, také v Líšni máme dosud některé zastávky obtížně přístupné lidem se zdravotním postižením – jde zejména o některé zastávky v Mariánském údolí. Není to jediný dluh, který má město Brno vůči staré Líšni. Tyto podněty je nutno směrovat na Odbor dopravy Magistrátu města Brna.
Věřme, že na konci příštího volebního období budou tyto „dluhy“ vůči líšeňským obyvatelům splaceny. Že trolejbus bude zajíždět až na Jírovou a že líšeňští vozíčkáři pohodlně vystoupí a nastoupí na každé zastávce. Zastupitelé pro to udělají své (byť velmi skromné) maximum.
PhDr. Lukáš Karnet, zastupitel MČ Brno-Líšeň