Jak nejlépe motivovat žáky k učení se cizím jazykům? Ukázat jim, že získané znalosti mají smysl a výborně se jim budou hodit v praxi. A nejlépe přímo v zemi, kde je tento jazyk společný pro všechny obyvatele. V duchu této zásady se skupina žáků 9. ročníku s vyučujícími AJ vypravila na šestidenní poznávací zájezd do Velké Británie.
Ostrovní země nám nejprve připravila překážku v podobě kanálu La Manche, který jsme překonávali trajektem na bouřkou rozvlněném moři. Nejen my, typičtí suchozemci, ale i příslušníci dalších národů, kteří s námi sdíleli palubu, se potýkali s následky mořské nemoci. Okamžikem vylodění se nám však Anglie jakoby pokusila vše vynahradit.
Čekaly nás čtyři slunečné dny a pestrý program. V něm nesměly chybět hlavní symboly Londýna, který jsme navštívili nejprve. Pojmy z učebnic a filmů jako Big Ben, Trafalgarské náměstí, Buckinghamský palác, Tower nebo Greenwich se stávaly reálnými místy, o jejichž turistické atraktivitě nás přesvědčovali neustále proudící davy návštěvníků. Stejná situace se opakovala i na prehistorickém Stonehenge, v univerzitním městě Cambridge nebo v malebných městech Salizbury a Winchester. U nás méně známé, ale pro kluky o to přitažlivější, se ukázalo letecké a válečné muzeum v Duxdorfu.
Datum 5. června a vyprazdňující se peněženky, kterým jsme dali zabrat na nákupech na známé Oxford Street nebo v populárním Poundlandu, byly signály, že se musíme připravit na zpáteční cestu. Poděkovali jsme za péči londýnským rodinám, které nám poskytovaly ubytování a stravu, a vydali jsme se na zpáteční cestu k domovu.
Věra Fabíková, vyučující ZŠ Novolíšeňská