Ve třetím zářijovém týdnu letošního roku jsme zorganizovali týdenní adaptační pobyt v Hipocentru Koryčany. Jako první se na dobrodružnou cestu do přívětivého prostředí Hipocentra vydala třída 8.A, se svojí třídní učitelkou a dvěma lektorkami z naší školy. Motem celého pobytu se stal fiktivní provaz, kterým jsme se snažili propojit vzájemné vztahy mezi dětmi i pedagogy, nejen hrovou formou, ale i prostřednictvím zážitkových aktivit. Odtud název celého programu. Po náročných třech dnech, kdy jsme se učili vzájemné toleranci, empatii a komunikaci, vystřídala osmáky třída 6.A s třídní učitelkou a paní asistentkou. To, že celý den bylo uplakané počasí, nás vůbec neodradilo od nabitého programu pod střechou i ve volné přírodě. Všichni si užili nejen zábavy při hrách, táboráku s opálenými špekáčky, ale také náročné práce v komunitním kruhu, kde se jsme se snažili zapracovat na vzájemném nejen školním soužití. Krásné vzpomínky budeme mít jistě i na vstřícný přístup majitelů a „koňáků“ z Hipocentra, kteří nám ochotně ukázali, jak to v jezdeckém prostředí chodí , předvedli kovbojské dovednosti i každodenní práci kolem těchto krásných zvířat. Nejen jim patří dík za to, že se adaptační pobyt mohl realizovat. Musíme poděkovat rodičům, vedení školy a sdružení rodičů, bez kterých bychom nemohli zažít tolik nevšedních věcí během tak krátké doby.
Z postřehů: „Už druhý den pobytu bylo možné pozorovat zlepšení vzájemných vztahů ve skupině, ubylo dělení kolektivu na menší skupinky, což potvrdili žáci i pedagogové. Pobyt v mimoškolním prostředí umožnil účastníkům vzájemně se poznat v nezvyklých situacích a byl při reflexích kladně hodnocen. Obě třídy vyjádřily potřebu prodloužení adaptačního pobytu na více dní“ - lektorka a učitelka AJ naší školy, Mgr.Kristýna Odvárková.
„ Žáci dostali příležitost poznat se mimo školní lavice a školní prostředí. V průběhu pobytu jsem sledovala, jak se kolektiv utužuje a žáci poznávají lépe nejen své spolužáky, ale také i sami sebe. Soubor aktivit zaměřených na stmelování kolektivu a zlepšování vztahů mezi žáky byl sestavený na míru pedagogy naší školy a školní psycholožkou. Jako třídní učitelka hodnotím kurz velmi kladně a považuji ho za přínosný základ pro další práci se svou třídou“ - třídní učitelka 6.A třídy, Mgr.Veronika Guziurová.
„ Při zpáteční cestě spolu nejely dvě oddělené skupiny dětí, ale jedna spolupracující a navzájem komunikující třída. A my dospělí, kteří jsme se o toto snažili, máme pocit plný uspokojení z dobře vykonané práce“ - třídní učitelka 8.A třídy, Mgr.Hana Pavlíčková.
Na závěr bych ráda vyjádřila jedno velké přání a doufám, že za všechny zúčastněné. Aby se nám dařilo táhnout za jeden provaz nejen v symbolickém slova smyslu, ale i v reálném školním životě a nejen ve třídách, které měly možnost prožít nevšední dny v nevšedním prostředí.
Mgr.Dušana Jurková,
školní psycholožka