Radniční web na adrese brno-lisen.cz prošel v minulém roce modernizací. Dalším krokem v cestě za informačním portálem sloužícím veřejnosti je zapojení líšeňských spolků a organizací do spolupráce na vytváření obsahu.
Pilotním projektem v tomto směru je spolupráce s Kulturním centrem Líšeň (KCL), které již prošlo školením a od května bude web plnit svými akcemi a dalšími zajímavostmi z kultury v naší městské části. "Je to pro nás vítaná příležitost, jak dále propagovat naše aktivity pro občany, jak je pozvat na události, které pořádáme, a přilákat je ke kultuře," řekl ředitel KCL Michal Kročil.
Web je technicky připraven na to, aby do něj podobným způsobem přispívaly i další organizace působící v Líšni, především mateřské a základní školy nebo kulturní spolky a sportovní kluby. Ty všechny už v dnešní době posílají své texty a fotky do Líšeňských novin, avšak jejich prostor je omezený a přenos informací pomalý vzhledem k tomu, že noviny vycházejí jednou měsíčně.
"Chceme dát líšeňským organizacím možnost využít k propagaci své činnosti radniční webové stránky. Očekáváme, že se tím zvýší informovat a povědomí občanů o možnostech vzdělávání, kulturního a sportovního vyžití, které v Líšni máme," vysvětlil záměr líšeňský místostarosta Martin Příborský, který spolu s autorem tohoto článku dlouhodobě pracuje na modernizaci radniční komunikace a na otevření se radnice lidem obecně.
Kromě modernizace webu i Líšeňských novin byla v minulém měsíci spuštěna velkoplošná obrazovka umístěná před vchodem do radnice, na níž najdete kromě zpráv z klasické úřední desky také další informace a zajímavosti. A před dvěma lety jsme spustili Mobilní rozhlas (nově nazývaný jako Munipolis), který lidem rozesílá novinky prostřednictvím emailů, SMS či hlasových zpráv nebo notifikací přímo v aplikaci. Tu dnes v Líšni využívá už XY občanů.
I proto byl web v rámci své modernizace rozšířen také o možnost občanů vytvořit si vlastní registraci a nechat si emailem zasílat novinky. Už v minulosti toho lidé využívali především pro blokové čištění, nově mají možnost vybrat oblasti svého zájmu, jako je například školství, kultura nebo sport a všechny články publikované na webu jim pravidelně přijdou formou newsletteru na email. Aby byly informace maximálně pestré, aktuální a hodnotné, je důvodem pro zapojení dalších přispěvatelů do tvorby užitečného obsahu pro veřejnost.
Jednou věcí je vlastní technické zázemí, druhou pak související procesy, kdy je potřeba lidi z jednotlivých organizací proškolit a do spolupráce postupně zapojit. Proto je KCL coby příspěvková organizace Líšně jakýmsi předskokanem a další budou teprve následovat. Dále je potřeba pracovat s úředníky na radnici, jelikož v dnešní době je komunikace roztříštěna mezi více osob, které se mediální činnosti věnují okrajově vedle svých hlavních povinností. Řadu rolí dobrovolně supluje redakční rada Líšeňských novin.
Vize je však jasná, vytvářet kvalitní obsah a distribuovat jej lidem více kanály tak, aby si každý mohl vybrat, zda si raději přečte noviny, email nebo zprávu v mobilu. V budoucnu se třeba dostane i na sociální sítě radnice.
Tomáš Hložánek