Gymnázium INTEGRA BRNO se blíží k milníku, kterým je první rok realizace aktivit projektu „Učení v souvislostech – cesta k úspěchu“ podpořeného Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Tento projekt jsme připravili pro podporu žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, kteří díky projektovým aktivitám získávají nové materiály, jež jim pomáhají porozumět vlastní osobnosti, ale i průřezovému tématu „Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech“.
Jakkoliv již my sami nebereme schválení další žádosti Gymnázia INTEGRA BRNO o dotace z evropských fondů zvlášť výjimečně, jelikož jsme úspěšně realizovali několik projektů s podporou ESF a státního rozpočtu ČR, je na místě pochlubit se výjimečnou úrovní naší žádosti, která se v hodnocení všech žádostí umístila na skvělém druhém místě! Věříme, že stejný potenciál, který v projektu objevili hodnotitelé projektového záměru, najdou v jednotlivých aktivitách projektu i sami studenti našeho gymnázia, pro které je projekt určen.
A co se nám doposud povedlo? Od začátku projektu připravujeme speciální vzdělávací materiály, které (nejen studentům se zdravotními problémy při vzdělávání ) představují průřezové téma „Výchova k myšlení v Evropských a globálních souvislostech“. Protože na Gymnáziu INTEGRA BRNO chápeme složitosti vazeb a interakcí v dnešním INTEGRUJÍCÍM se světě, vybrali jsme právě toto téma pro podrobnější zpracování, které studentům umožní lépe pochopit současný svět, důsledky všudypřítomné INTEGRACE, a pomůže nalézt cesty, kterými oni sami mohou přispět k modernímu, udržitelnému rozvoji naší společnosti a celé planety.
Díky vybavení interaktivní učebny z prostředků ESF mohou naši učitelé – odborníci – vytvářet materiály, které díky INTEGRACI mnoha informací, vjemů a ukázek do interaktivních aplikací a prezentací umožňují hlubší poznání problémů, příležitostí i výzev současného světa.
Náš záměr je širší než využít moderní interaktivní pomůcky zakoupené realizací projektu pouze pro podporu studentů v projektových činnostech. Aktivně proto pracujeme na začlenění těchto pomůcek s kompenzačním charakterem do výuky i ostatních předmětů. Naši učitelé absolvovali v uplynulých měsících několik školení zaměřených na znalosti a schopnosti využívat moderní aplikace pro vytváření interaktivních materiálů, které slouží přímo ve výuce. Další školení nás čekají. Interaktivní učebna tedy nezůstane pouze multimediálním centrem či jakýmsi „domácím kinem“ pro promítání naučných pořadů, ale umožňuje studentům při jejich vzdělávání aktivně využívat výhod interaktivních a multimediálních cvičení a ukázek přímo v hodinách.
Projekt Gymnázia INTEGRA BRNO nabízí studentům mnohem více než aktivity zaměřené pouze na přímou výuku. Informace z rozsáhlé oblasti e-learningových kurzů, aktivit, testů a kvízů představíme v následujících článcích.
Bc. Tomáš Chládek
projektový manažer Gymnázia INTEGRA BRNO
manažer projektů OP VK