Do výběrové 6. třídy nastoupí menší počet žáků, maximálně dvacet, aby s nimi učitelé mohli pracovat individuálně. V hodinách matematiky budou tito šesťáci více konfrontováni s logikou a souvislostmi; co se týče angličtiny, budou se pravidelně setkávat s rodilým mluvčím. „Děti si potřebují naposlouchat i nečeskou angličtinu a hodiny s rodilým mluvčím jim pomáhají rozvíjet slovní zásobu,“ zmiňuje učitelka angličtiny na Základní škole Horníkova Lenka Plšková. Nově otevřená třída se navíc bude učit metodou CLIL, kdy v anglickém jazyce probíhá rovněž výuka dalších předmětů. „My už se snažíme aplikovat prvky CLILu i v ostatních třídách, v předmětech jako je například dějepis nebo zeměpis. Děti se často stydí mluvit a já bych si přál, aby se nebály. Ve výběrové 6. třídě to bude pravidlem,“ prohlašuje Roman Burda s tím, že cílem speciální „šestky“ není připravit děti na jazykové zkoušky. Dostanou ale tu možnost. Ve spolupráci s jazykovou školou HOPE budou moci vykonat zkoušky Cambridge English. Třídu s rozšířenou výukou angličtiny a matematiky povede zkušená kantorka Ludmila Čoupková, která kromě matematiky a dějepisu vystudovala speciální pedagogiku a je vyškolená na metodu CLIL. „Chtěla bych s dětmi pracovat víc projektově. Třeba, že stavíme elektrárnu, to znamená vyměřit pozemky, spočítat potřebné finance a další… A taky jim dávat víc logických úkolů,“ svěřuje se se svými plány učitelka. Sama by výběrový 6. ročník doporučila také dětem, které vyžadují větší klid na práci. „Znám spoustu dětí, které jsou šikovné, jenom potřebují známé prostředí a menší kolektiv. A to jim právě tato třída poskytne, “ poznamenává Ludmila Čoupková.