Máme tu konec školního roku, čas zhodnocení. Co se na ZŠ Horníkova za tento školní rok změnilo, na co jsme se letos zaměřili a kam jsme pokročili?
Cizí jazyky
Jelikož jazykové zaměření je jedním z pilířů naší školy, věnovali jsme letos pozornost rozvoji výuky jazyků. Vznikla multimediální jazyková učebna se stoly uspořádanými do kruhu, pro snadnou konverzaci. V hodinách anglického i německého jazyka působili rodilí mluvčí. Na podzim jsme se zapojili do projektu Edison, kdy naši školu navštívilo 9 studentů z celého světa, naši žáci je ubytovali a měli možnost s nimi celý týden mluvit anglicky v rámci projektu o jejich zemích. Někteří žáci 2. stupně poznali vybrané země dokonce osobně - vycestovali na týden do Anglie a na jeden den do Rakouska. Také učitelé se po celý rok společně vzdělávali a rozvíjeli své jazykové znalosti.
Zapojení do projektů
Nově jsme se zapojili do projektu Rodiče vítáni, který od přihlášených škol očekává vstřícnost a úzkou spolupráci všech, kteří “do školy nějak patří”. O všem, co jsme pro děti i jejich rodiče za celý školní rok dělali, si každý může přečíst na třídních a předmětových webových stránkách i na stránkách školy. A akcí nebylo určitě málo! K těm nejzdařilejším patřil Den předškoláků, Lampionový průvod, Vánoční a Velikonoční dílničky, Den země, Slavnostní školní akademie s pasováním prvňáčků na Čtenáře. Rodiče si k nám přišli odpočinout na zajímavé filmy do kinokavárny v rámci projektu Promítej i ty, aktivně se zapojili do akce Ukliďme Česko! a některé babičky a dědečkové se vzdělávali v počítačových kurzech.
Zařadili jsme se mezi 5 škol v Brně, které získaly a mohou se pyšnit oceněním Férová škola. Tento titul dokazuje, že naše škola netrpí předsudky a kvalitně začleňuje principy inkluzivního vzdělávání. Splnili jsme kritéria Ligy lidských práv, která zahájila před 8 lety tento projekt, a dokázali jsme tak, že vytváříme spravedlivé prostředí a podmínky pro kvalitní vzdělávání všech dětí, rozdíly vnímáme jako bohatství a dokážeme je ve výchově a vzdělávání využít.
Žáci ze školního parlamentu svědomitě řešili úkoly programu Ekoškola a doufáme, že v příštím školním roce si zasloužíme tento eko-titul.
Vybavení školy
Věnujeme velkou pozornost i vyžití našich žáků o přestávkách - přestávka není jen o doplnění energie. Ve škole plní právě opačnou funkci. Herní prvky stolní fotbálek a ping-pong jsme rozšířili o možnost házet si na koš, kopat na branku, vyzkoušet si balancovadlo, malovat na chodbách na tabule nebo si jen tak natáhnout záda na žíněnce, udělat si soukromí v malém stanu. Do jednoho patra jsme v letošním roce pořídili i CHACHA BOX = multifunkční indoorové hřiště. Ve volných hodinách jsme žákům umožnili volný přístup na wi-fi ve školním klubu.
Žákovské aktivity
Kdo občas zavítá k nám do školy, jistě nemine nové pěstitelské políčko a skleník se zeleninou vypěstovanou dětmi. Až povyroste nově vysázená stromová stezka, ovocné stromy a keře, zkrášlí okolí školy a dobroty, které na nich vyrostou, budou dětem sladkou odměnou za jejich pilnou zahradnickou práci. V nově opraveném atriu zurčí fontánka a všichni tu mohou posedět na lavičkách, které rekonstruovali žáci 6. a 7. ročníků v pracovních činnostech. Novou tradicí se stalo vydávání školního časopisu Soviny žákovskou redakcí pod vedením p. učitelky Hasoňové.
Všichni jsme rádi, že se nám celoroční práce dařila, měli jsme z ní radost a těšíme se, že v ní po prázdninovém odpočinku, budeme pokračovat!
Pohodové prázdniny přeje vedení školy ZŠ a MŠ Horníkova.