Projekt Učení v souvislostech – cesta k úspěchu, který pod reg. č. CZ.1.07/1.2.17/01.0018 realizujeme s podporou Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu České republiky, se dostává do svého posledního roku realizace. Mnoho práce, která studentům pomáhá při jejich snaze o lepší porozumění průřezovému tématu Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech, je již za námi, ale stále máme v zásobě zajímavé novinky.
V období podzimu a jara zpřístupníme našim studentům další e-learningové kurzy, které doplní výuku v prezenčních hodinách. Tyto kurzy slouží především těm, kteří se pro lepší pochopení a zapamatování probírané látky věnují vzdělávání i v mimoškolním čase, ale i všem, kteří s námi např. ze zdravotních důvodů nemohli být přímo v hodině výuky. E-learningové kurzy nabízí množství doplňujících informací, otázek, námětů k zamyšlení a odkazů do webového prostředí, a zajišťují tak možnost probíranému tématu opravdu porozumět v základních souvislostech, které se k jeho problematice vztahují. S e-learningovými kurzy studenti Gymnázia INTEGRA BRNO pracují ve školním systému Moodle, ale aby nebyli o naše výstupy ochuzeni ani ostatní, kteří by měli zájem proniknout do velmi zajímavé, avšak i celkem náročné problematiky VMEGS, zveřejňujeme e-learningové kurzy i na webových stránkách projektu www.uvs.webnode.cz. Na stránkách naleznete i elektronické výstupy modulu „Jak úspěšně studovat“, které pomáhají utřídit si myšlenky o vlastní motivaci, schopnostech a celkovému přístupu ke studiu. Tyto výstupy mohou využít především žáci druhého stupně základních škol a gymnázií.
Současně s prací na e-learningových kurzech nezapomínáme ani na další aktivity projektu, kterými jsou např. tvorba audiovizuálních prezentací pro výukové hodiny, příprava pracovních listů a v současné době i práce na tvorbě „skript“, tedy učební pomůcky pro studenty, která sjednocuje a doplňuje výstupy celého projektu.
V uplynulém půlroce jsme absolvovali další z cyklu školení k využití interaktivních pomůcek pro výuku v inkluzivních třídách, a proto pro nás interaktivní tabule neznamená jen promítací plátno, ale dokážeme pomocí moderních elektronických pomůcek vytvářet poutavé výukové hodiny plné aktivizačních prvků pro obohacení výuky.
Mgr. Tomáš Chládek, projektový manažer gymnázia
www.integra.cz